Cocora

Solento a Cocora

A vraj ideme na výlet 😃, aj lietania moc škodí... Miloš našiel neďaleko národný park s naaajvyššími palmami na svete, tak sme sa rozhodli, že to tam pokukáme😃.
Odchod už poobede autobusom smer Arménia, tam prestup na ďalší bus do Solenta, do hôr.
Ozaj, nazvy miest v Kolumbii. To je velice zaujímavé. My bývame v Roldanille, to je este v pohode, ale s mnohými ďalšími nazvami si príliš námahy nedali. Armenia, Sevilla, Palestína, Barcelona, Cartago, Bolivar a pod. A to len v okruhu cca 100 km.
Ubytovanie sme mali zajednané v hosteli, ale nevedeli sme ako tu nadväzujú spoje jeden za druhým, no treba povedať - máme sa čo učiť na Slovensku. Tu ide všetko jednoducho a bez nervov.  Autobusy idú každú chvíľku a keď sme prichádzali na stanicu, tak už šofér hlásil do vysielačky že ideme a na stanici nás už hnali. 😃 Tuším všetci nám ukazovali cestu na prestup a ocho (osem) hombreees, poďme do ďalšieho autobusu. No a ten nás doviezol do Solenta. Už bol večer,  tak hneď ubytovať  sa - vedeli o nás, takže tiež bez problémov. Ponúkli kávu a išli sme sa najesť a prejsť.

V reštike super jedlo, a pri prechádzke po námestí sme zistili, aké úžasné malebné mestečko je Solento... Niečo sa pofotilo, niečo vypilo na dobrú noc 😃 a poďme chrápať.
Celú noc pršalo, tak to moc sľubne nevyzeralo, ale ráno budíček, vyšlo slnko a vtedy sme na terase hotela zistili v akom krásnom prostredí sme sa ubytovali. Na kopci s výhľadom, z hôr stúpa hmla do toho ranné slnko, pod nami hlbočina, no veľmi pekneee.
Po raňajkách už nás čakali na námestí, džípy a ocho hombreees uzaj naskakovalo do jedného😃. Odviezol nás k vstupu do NP Cocora.
Kúpili sme lístky a začalo sa šlapať, niektorí s lamentaaciami, 😃niektorí v pohodičke 😃. Trasa bola krásna, na začiatku úžasné doliny a kopce s ale ozaj obrovskými palmami, viď foto. Len sa tam vyvalit a ostať navždy - rozprávková krajinka.

Potom, keďže niektorí sa ponáhľali a niektorím sa nestelo, sme sa porozdelovali na skupinky,  lebo okruh trval asi päť hodín, ale podstatné je že sa nik nestratil.

Vyšlis smeasi do 2800 metrov, krásna príroda, v polovici cesty bola odbočka na kolibríčiu farmu, kde dostanete za vstupné 5000pesos (asi 1.5 eura), faaajnovu horúcu čokoládu so syrom😃, a môžete posedieť, pozerať, pofotiť tých krásnych kolibríkov, ako sa kŕmia nad miskami so sladkou vodou. Tak a už len dokončiť okruh lesom, džungľou po rôznych laavkach a mostoch, popri ceste zopár vodopádov a sme zasa na vstupe do parku. Dusho s Twistym dali super naturalnu  trasu krížom kraaažom cez prales aż do výšky 3000 m, a Janko s Mirkom klasický okruh. A jasné Miloš bez hlasu (stratil ho po studenom pive) s Timom,  dali  naš výškový rekord 3200mnm.

Boli sme roztratení, takže sme sa museli dať dokopy a poďme späť do Solenta. Tam nákup suvenírov a niečo sme aj pojedli😃. Ej ale to je asi jediný čierny bod tohto výletu. Štyria sme si dali kuracie menu, hmmm no ale Jankovi zasmrdelo, tak sme potom všetci zistili že je nedopečené, nuž uvidíme akú bude mať to jedlo dohru v zachodovom kabarete😃. Nuž nič nie je dokonalé😒.
Tak a potom už len zas rýchly presun k autobusu, v Armenii rýchly prestup (Mirko si ani zapálit nestíhal), no a v Zarzale superrýchly prestup k nám do Roldanilla - toto im fakt funguje.

Takže zhodnotenie - super výlet, super nálada, krásna krajina, no proste radosť rozdrapovať oči na tú Kolumbiu😃.